SvD Affärsbragd 2021 i samarbete med Carnegie

Nu ska årets Affärsbragd 2021 utses. En tävling arrangerat av Svenska Dagbladet i samarbete med Carnegie. Tävlingens syfte är att rikta fokus på entreprenörskraften genom att lyfta företagsledare som inspirerar och sporrar andra, som visar på hur man kämpar för att fortsätta utmärka Sverige som ett företagarland och som vågar drömma om att bli nästa världsbolag. Årets nominerade är:

  • Yubico – Stina Ehrensvärd
  • Totême – Elin Kling och Karl Lindman
  • The Humble – Noel Abdayem
  • Max – Richard och Christoffer Bergfors
  • Maria Åkerberg – Maria Åkerberg
  • Klarna – Sebastian Siemiatkowski
  • Equestrian – Johanna Ingelsson
  • Embracer  – Lars Wingefors
  • BTS – Henrik Ekelund
  • Apak – Evelina Lindgren

Gå in och rösta på dina favoriter. Du kan rösta hur många gånger du vill men bara en gång per dag. De fem som har fått flest röster när omröstningen är avslutad går vidare till en jury som utser vinnaren. Omröstningen avslutas den 30 april.

SvD Affärsbragd 2021 – rösta här! | SvD

Om Carnegies engagemang i entreprenörskapet:

Carnegie verkar aktivt via sin verksamhet och rådgivning för att mindre företag och entreprenörer ska få tillgång till den finansiering, rådgivning och kunskap som behövs för att växa och utvecklas. Klimatförändringar, pandemier och sociala skillnader är stora utmaningar som vårt samhälle ställs inför idag. Entreprenörskapet och innovationskraften är avgörande för att vi ska hitta nya och hållbara lösningar. För Carnegie är det viktigt att vara med och bidra till entreprenören med den samlade kunskap vi har om företag och företagande.

De senaste åren har Carnegie gradvis ökat sina satsningar för att stimulera framväxten av nya företag. Det är viktigt för vår verksamhet på lång sikt, och det är ett av de bästa sätten som vi kan använda vår kunskap för att bidra till samhället. Carnegie engagerar sig i flera olika initiativ för att stödja entreprenören; Framtidens Entreprenör, SvD Affärsbragden, Ung Företagsamhet, Restart The Future och Social Initative. Genom dessa initiativ bidrar vi med vår kunskap, exponering och nätverk för att på så sätt hjälpa företagen på sin tillväxtresa.

Relaterade artiklar

Så bygger hon en storaffär i ridkläder
Entreprenör

Så bygger hon en storaffär i ridkläder

Equestrian Stockholm blev snabbt världens största ridsportmärke på Instagram och säljer globalt på nätet och...