“Tätare kontakt och större kundförståelse ger i slutändan nöjdare kunder”

Carnegie Private Banking vann 10 av 13 kategorier när svenska private banking-aktörer utvärderas av kunderna (Prospera 2021). Personliga kontakter var en dessa kategorier. Daniel Dahlstedt, rådgivare, svarar på några korta frågor om hur vi arbetar med service och den personliga kontakten.

Hur skulle du beskriva Carnegie Private Bankings kundservice?
– Mer tid för våra kunder! Jämfört med många av våra konkurrenter har Carnegie färre antal kunder i sin kundstock per rådgivare. Detta resulterar i en tätare kontakt, bättre kundförståelse och i slutändan nöjdare kunder.

Vad har dina kunder uppskattat mest när det har varit lite mer stökiga tider på börsen?
– Våra kunder uppskattar framför allt vår höga närvaro och kommunikation i flera kanaler. Bland annat var vi var snabba med att erbjuda digitala seminarium för att svara på investerarfrågor från oroliga kunder.

Fysiska eller digitala möten?

– Pandemin gav oss ett nytt landskap för möten och seminarier. Jag föredrar fysiska möten men vad gäller seminarier så är det många kunder som nu tycker det är smidigast att ta till sig kunskapen när det passar dem bäst, framför sin mobil eller dator.

Högst rankade aktör inom bl.a

personliga kontakter,service och tillgänglighet

Läs mer

Relaterade artiklar

Mer bränsle i tanken
Veckans aktiecase

Mer bränsle i tanken

Lastvagnskoncernen Volvo hanterar lägre volymer väl och försvarar den fina lönsamheten. Värderingen av aktien reflekterar...