Varför vinner Carnegie priset i år igen?
– Vår ambition är att alltid leverara värde till våra kunder. Det gör vi genom engagerad och proaktiv rådgivning. Till vår hjälp har vi ett topprankat analyshus samt ett helt unikt flöde av investeringsmöjligheter från investmentbanken. Detta ger oss ett helt unikt erbjudande på marknaden. Vi har dessutom investerat mycket för att kommunicera ännu bättre med våra kunder bl.a. via vår Private Banking-app säger Jonas Predikaka.
Hur ser arbetet ut framåt?
– Det är inspirerande att återkommande få så fina erkännanden från kunder som förväntar sig det bästa. Det sporrar oss ännu mer till att vässa våra erbjudanden och erbjuda förvaltning i toppklass menar Jonas Predikaka.
Kantar Sifo Prospera genomför kundundersökningen för Private Banking årligen. Resultatet baseras på över 500 intervjuer fördelat på två kundkategorier; förmögna privatpersoner med finansiella tillgångar överstigande fem miljoner kronor samt företagare, som är både ägare och VD, med finansiella tillgångar överstigande fem miljoner kronor