”Carnegie stärker digitala kunderbjudandet”

Med Montrose by Carnegie, en ny digital investeringsplattform, riktar Carnegie sig till ett nytt kundsegment. "Satsningen kommer även att gynna våra Private Banking-kunder", säger Fredrik Leetmaa, chef för Carnegie Private Banking.

Vad är Montrose by Carnegie?
– Det är en ny digital investeringsplattform som kommer rikta sig till ett segment av kunder som ännu inte är förmögna. Målgruppen är dock på god väg att bli förmögna och har ett stort intresse för aktiesparande, säger Fredrik Leetmaa.

Varför gör Carnegie detta nu?
– Vi ser att det finns en spännande marknad där vi kommer att kunna erbjuda en unik digital investeringsplattform. Satsningen gynnar också våra befintliga Private Banking-kunder som givetvis får tillgång till plattformen.

På vilket sätt skiljer sig Carnegie Private Banking från Montrose?
– De skiljer sig åt i flera avseenden. Private Banking-kunder har ett skräddarsytt erbjudande med en egen rådgivare och dessutom tillgång till experter inom aktiemäkleri, skatt, juridik, pension och finansiell planering. Och via PB Online kommer Private Banking-kunderna fortsatt ha tillgång till kunskap och unika investeringsförslag. Lägg därtill exklusivt nätverkande på våra uppskattade event. PB Online och Montrose by Carnegies investeringsplattform kommer dock att kunna dra nytta av varandra digitalt och gemensamt utveckla mer effektiva processer och bättre digitala gränssnitt.

När får Private Banking-kunder tillgång till Montrose ny Carnegie?
– Ett lanseringsdatum för Montrose är ännu inte beslutat, men så fort tjänsten lanseras kommer alla våra Private Banking-kunder att få veta det, avslutar Fredrik Leetmaa.

Registrera dig för de senaste nyheterna om Montrose by Carnegie och få förtur till lanseringen hos Montrose by Carnegie.

Relaterade artiklar