Carnegie har Sveriges nöjdaste Private Banking-kunder!

Vinner i 10 av 13 kategorier enligt Kantar Sifo Prosperas stora kundundersökning 2021. Carnegie toppar kundnöjdhet inom privat förmögenhetsrådgivning för sjätte året i rad.

Kantar Sifo Prosperas årliga kundundersökning bland svenska Private Banking-aktörer visar att Carnegie vinner i 10 av 13 kategorier; personliga kontakter, service och tillgänglighet, skräddarsydda lösningar, löpande rådgivning, kompetens inom investeringsrådgivning, track record, nyhets- och marknadsinformation, rapportering, etisk standard och hållbara investeringar.

Kantar Sifo Prospera genomför kundundersökningen för Private Banking årligen. Resultatet baseras på över 600 intervjuer fördelat på två kundkategorier; förmögna privatpersoner med finansiella tillgångar överstigande fem miljoner kronor samt företagare, som är både ägare och VD, med finansiella tillgångar överstigande fem miljoner kronor.

Relaterade artiklar